en ru

 

"Λόγος στα Εισόδια της Θεοτόκου"
(Αγ. Γρηγορίου του Παλαμά)


  Ta Eisodia ths Theotokou   

«..Εάν το δένδρο αναγνωρίζεται από τον καρπό, και το καλό δένδρο παράγει επίσης καλό καρπό, η μητέρα της αυτοαγαθότητος, η γεννήτρια της αιώνιας καλλονής, πως δεν θα υπερείχε ασύγκριτα κατά την καλοκαγαθία από κάθε αγαθό εγκόσμιο και υπερκόσμιο;...

 

 

Διαβάστε περισσότερα: Λόγος στα Εισόδια της Θεοτόκου - Αγ. Γρηγορίου Παλαμά


 

"Λόγος στην Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου"
(Αγ. Λουκά Αρχιεπ. Συμφερουπόλεως και Κριμαίας)


  koimhsh2   

Τον καθένα από μας τον βασανίζει το ερώτημα: τι θα γίνει με μας και τι μας περιμένει μετά το θάνατο; Μία σαφή απάντηση σ' αυτό το ερώτημα μόνοι μας δεν μπορούμε να την βρούμε. Αλλά η Αγία Γραφή και πρώτα απ' όλα ο λόγος του Κυρίου μας Ιησού Χριστού μας αποκαλύπτουν αυτό το μυστικό. Μας το αποκαλύπτουν επίσης το απολυτίκιο και το κοντάκιο της μεγάλης αυτής γιορτής της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου και οι εκκλησιαστικοί ύμνοι που ψάλλονται σ' αυτή τη γιορτή...

 

 

Διαβάστε περισσότερα: Λόγος στην Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου - Αγ. Λουκά


 

"H Ρωσική Εκκλησία επιθυμεί την απαγόρευση της
λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές
"


  rws ekkl   

Ακόμα μία εξαιρετική πρόταση από την Εκκλησία! Οι Ρώσοι τρελαίνονται να ψωνίζουν στα φανταχτερά πολυκαταστήματα τους, τα οποία πωλούν ένα σωρό άχρηστα και κυρίως ανόητα καταναλωτικά αντικείμενα. Το να παραμένουν κλειστά το Σαββατοκύριακο θα ωφελούσε την κοινωνία. Αυτό είναι ένα από τα σωστά πράγματα που κάνει η Γερμανία...

 

 

Διαβάστε περισσότερα: H Ρωσική Εκκλησία για την αργία της Κυριακής


«Ο τσομπάνος που πήγε στον Παράδεισο!»
(Iστορία)



tsompa 1

Αυτός ό τσοµπάνος, πού πήγε στόν Παράδεισο, τόν λέγανε Μαυρογένη, γιατί είχε µαύρα γένια καί ζούσε µέ τήν γυναίκα του απ’ τόν κόσµο µακρυά, µέ τά ζωντανά του καί δέν κατέβαινε στό χωριό, παρά µονάχα γιά νά πουλήση τά τυριά του καί νά ψουνίση τά χρειαζούµενα, ξεκίνησε νά λέη ό Προκόπης...

 

Διαβάστε περισσότερα: Ο τσομπάνος που πήγε στον Παράδεισο


 

"Ο Θεός μιλά σιγά μέσα μας και όχι με κορόνες. Είναι πνοή αύρας λεπτής!"
(Συνέντευξη της ηθοποιού Όλιας Λαζαρίδου)


  fws   

Μια φράση που είχατε πει πριν από καιρό, ότι «πρέπει να φυσήξει Θεός», ομολογώ ότι αποπνέει μια ιδιαίτερη αίσθηση και συγχρόνως απελευθερώνει την φλόγα μιας εσωτερικής δύναμης...

Αυτήν την περίοδο -πέρα από τα προφανώς σοβαρά οικονομικά προβλήματα- θεωρώ ότι η κρίση που βιώνουμε ως χώρα είναι κυρίως πνευματική. Υπάρχει πολύ μεγάλη ένδεια πνευματική. Αισθάνομαι ότι ζούμε το παρόν, το νυν, αλλά εάν αυτό δεν εμπεριέχει και το «αεί» τότε η ζωή γίνεται πολύ στενή. Για εμένα τουλάχιστον θα ήτανε αφόρητη. Νιώθω ότι αυτό το κομμάτι της ζωής μας είναι σαν ένα παράθυρο, που επιτρέπει στον αέρα να έρχεται προς τα μέσα αλλά συγχρόνως και να βγαίνει. Να κυκλοφορεί, δηλαδή, ανεμπόδιστα...

 

Διαβάστε περισσότερα: Ο Θεός μιλά σιγά μέσα μας και όχι με κορόνες. Είναι πνοή αύρας λεπτής!


«Το Πάσχα του Γεωργακού»
(Πασχαλινή ιστορία)



pasxa ekklisia2

Απ’ όλες τις διηγήσεις των παλαιών γερόντων, που κατά καιρούς έχω ακούσει, την πιο όμορφη και την πιο συγκινητική θεωρώ πως την άκουσα από τον μπάρμπα-Θανάση Παπαντώνη, τον, για πολλά χρόνια, ψάλτη της εκκλησίας μας.

Την άκουσα το Μεγάλο Σαββατο του έτους 1970, μέσα στο σπιτοκάλυβό του, που βρισκόταν στον κάτω μαχαλά του χωριού μας....

 

Διαβάστε περισσότερα: To Πάσχα του Γεωργακού


«Λόγος εἰς τὸ Πάσχα»
(Ἁγ. Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου)



anastasi

Ἄν εἶσαι Σίμων Κυρηναῖος (Λουκ. 23, 26), σήκωσε τόν Σταυρόν καί ἀκολούθησέ Τον. Ἄν σταυρωθῇς μαζί Του ὡς ληστής (Λουκ. 23, 40 ἑ.), δεῖξε καλήν προαίρεσιν καί γνώρισε τόν Θεόν. Ἐάν Ἐκεῖνος ἐτοποθετήθη μεταξύ τῶν παρανόμων ἐξ αἰτίας σου καί ἐξ αἰτίας τῆς ἁμαρτίας σου, σύ νά γίνῃς πρός χάριν Του πιστός εἰς τόν νόμον Του.

Προσκύνησε Ἐκεῖνον ὁ ὁποῖος ὑψώθη πρός χάριν σου εἰς τόν Σταυρόν, ἀκόμη καί ἄν ἔχῃς ὑψωθῆ καί σύ. Κέρδισε κάτι καί ἀπό τήν κακίαν. Ἐξαγόρασε μέ τόν θάνατον τήν σωτηρίαν. Εἴσελθε εἰς τόν Παράδεισον μαζί μέ τόν Ἰησοῦν, διά νά μάθῃς ἀπό ποῖα ἀγαθά ἔχεις ἀπομακρυνθῆ. Παρατήρησε τά κάλλη τά ὁποῖα ὑπάρχουν ἐκεῖ. Τόν ληστήν ὁ ὁποῖος διαμαρτύρεται καί ὑβρίζει, ἄφησέ τον νά ἀποθάνῃ ἔξω μαζί μέ τήν βλασφημίαν του. Καί ἄν εἶσαι ὁ Ἰωσήφ ὁ ἀπό Ἀριμαθαίας (Λουκ. 23, 50), ζήτησε τό Σῶμα ἀπό ἐκεῖνον ὁ ὁποῖος τόν σταυρώνει. Ἄς γίνῃ ἰδικόν σου τό Σῶμα ἐκεῖνο τό ὁποῖον καθαρίζει τόν κόσμον. Καί ἄν εἶσαι ὁ Νικόδημος, ὁ θεοσεβής ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος Τόν ἐπεσκέφθη τήν νύκτα (Ἰω. 19, 39), ἐνταφίασέ Τον μέ μύρα. Καί ἄν εἶσαι κάποια Μαρία, ἤ ἡ ἄλλη Μαρία, ἤ ἡ Σαλώμη, ἤ ἡ Ἰωάννα, πήγαινε πρωί-πρωί νά Τόν θρηνήσῃς (Μάρκ. 16,1). Δές πρώτη κυλισμένον τόν λίθον, ἐνδεχομένως καί τούς ἀγγέλους καί τόν ἴδιον τόν Ἰησοῦν. Πές Του κάτι καί ἄκουσε τήν φωνήν Του. Ἄν ἀκούσῃς «μή μέ ἐγγίζῃς» (Ἰω. 20, 17), σταμάτησε μακρυά, δεῖξε σεβασμόν πρός τόν Λόγον, ἀλλά μή λυπηθῇς. Διότι γνωρίζει εἰς ποίους θά ἐμφανισθῇ πρῶτα.

 

Διαβάστε περισσότερα: Λόγος εις το Πάσχα - Αγ. Γρηγορίου του Θεολόγου


«Η EΒΔΟΜΑΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΘΩΝ»
(Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη)



ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ

MegaliDeytera01Τὴν ἑσπέραν ταύτην κατ᾿ ἀρχαίαν παράδοσιν τῆς Ἐκκλησίας ψάλλεται ἐν τοῖς ἱεροῖς ναοῖς περὶ λύχνων ἁφὰς ὁ Ὄρθρος τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Δευτέρας, τῆς πρώτης ἡμέρας τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος, καθ᾿ ἣν ὅλην τελοῦμεν ἑορτὰς εἰς ἀνάμνησιν τῶν σωτηρίων Παθῶν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἅτινα ὑπέστη διὰ τὴν σωτηρίαν τοῦ ἀνθρώπου.

Καὶ κατὰ μὲν τὴν πρώτην ταύτην ἑσπέραν «μνείαν ποιούμεθα Ἰωσὴφ τοῦ Παγκάλου καὶ τῆς ὑπὸ τοῦ Κυρίου καταρασθείσης καὶ ξηρανθείσης συκῆς». Λαμβάνεται δ᾿ ἀπ᾿ ἀρχῆς Ἰωσὴφ ὁ υἱὸς τοῦ Ἰακώβ, ὡς τύπος τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Καθὼς δηλαδὴ ὁ Ἰωσὴφ δεινὰ ἔπαθεν ὑπὸ τῶν ἀδελφῶν του καὶ τέλος ἐπωλήθη εἰς Ἰσμαηλίτας, οὕτω καὶ ὁ κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς τοσαῦτα μέλλει νὰ πάθῃ ὑπὸ τῶν ἀγνωμόνων Ἰουδαίων, ἀλλὰ μετὰ τὰ πάθη καὶ τὰ δεινὰ μέλλει νὰ δοξασθῇ ὡς Βασιλεὺς ὕψιστος τοῦ κόσμου ὅλου σῴζων τὸν μετανοοῦντα ἄνθρωπον ἀπὸ τῆς καταπτώσεως καὶ τῆς ἐσχάτης διαφθορᾶς, ὅπερ ὁμοίως ὑπεδήλου ὁ Ἰωσήφ, ὅστις πωληθεὶς ἐδοξάσθη, καὶ τοὺς ἀδελφούς του ἔσωσεν. Οἱ ὑμνογράφοι τῆς Ἐκκλησίας καὶ μάλιστα ὁ ὑψιπέτης μουσουργὸς Κοσμᾶς, συνέθεντο τροπάρια κατανυκτικώτατα καὶ τρυφερά, ἅτινα ἐν ἤχῳ ἁρμόζοντι ψάλλονται ἀπὸ τῆς ἑσπέρας ταύτης. Ὀνομάζεται δὲ συνήθως ἡ ἀκολουθία αὕτη ἡ ψαλλομένη κατὰ τὰς τρεῖς πρώτας ἑσπέρας Νυμφίος ἐκ τοῦ ἐν ἀρχῇ ψαλλομένου μελῳδικοῦ τροπαρίου τοῦ γνωστοῦ εἰς ὅλους: «Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτός· καὶ μακάριος ὁ δοῦλος ὃν εὑρήσει γρηγοροῦντα, ἀνάξιος δὲ πάλιν ὃν εὑρήσει ῥᾳθυμοῦντα. Βλέπε οὖν, ψυχή μου, μὴ τῷ ὕπνῳ κατενεχθῇς, ἵνα μὴ τῷ θανάτῳ παραδοθῇς καὶ τῆς βασιλείας ἔξω κλεισθῇς. Ἀλλὰ ἀνάνηψον κράζουσα, ἅγιος, ἅγιος, ἅγιος εἶ ὁ Θεὸς ἡμῶν, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου ἐλέησον ἡμᾶς». Κατανυκτικώτατον εἶναι ἐπίσης συντομώτατον τροπάριον, ὅπερ περὶ τὸ τέλος ψάλλεται εἰς μουσικώτατον ἦχον, τὸ ἑξῆς: «Τὸν νυμφῶνά σου βλέπω, Σωτήρ μου κεκοσμημένον, καὶ ἔνδυμα οὐκ ἔχω, ἵνα εἰσέλθω ἐν αὐτῷ. Λάμπρυνόν μου τὴν στολὴν τῆς ψυχῆς, φωτοδότα, καὶ σῶσόν με». Ἐν γένει δὲ ὅλα τὰ τροπάρια εἶναι ἀμιμήτου καλλονῆς καὶ μελῳδίας, καὶ συνιστῶμεν νὰ προσέξωσιν οἱ φιλόχριστοι ἀναγνῶσται ὄχι διὰ τῶν ἐξωτερικῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν, ἀλλὰ διὰ τῶν ὀμμάτων τῆς ψυχῆς ἐν καθαρῷ τῷ συνειδότι.

Διαβάστε περισσότερα: H εβδομάς των Αγίων Παθών


Πανάγιος Τάφος: Η αναστήλωση
("Αυτοψία " Eκπομπή του Aplha)



  panagios tafos1    Η εκπομπή του Aplha "Αυτοψία" επισκέπτεται τα Ιεροσόλυμα και κάνει αφιέρωμα στην αναστήλωση του Παναγίου Τάφου. 
Δείτε την εκπομπή εδώ.
 

  


Aφέρωμα στο Άγιον Όρος
(The Guardian)



  mount athos the guardian    Αφιέρωμα του Guardian στον Άγιον Όρος και τη μοναχική ζωή. 
Δείτε εδώ.
 

  


«Η έννοια του χρόνου μέσα στην Εκκλησία»
(Μητροπολίτου Λεμεσού κ. Αθανασίου)



  time    Είναι συνήθεια στους ανθρώπους να
γιορτάζουν το τέλος του χρόνου και την
έναρξη του επόμενου και να γίνονται
διάφορες εορταστικές εκδηλώσεις.

Όλα αυτά είναι ωφέλιμα γιατί στη ζωή του
ανθρώπου είναι καλό να υπάρχουν αυτές οι
εκδηλώσεις ώστε να μην υπάρχει μονοτονία
στη σημερινή ζωή.
 

Διαβάστε περισσότερα: Η έννοια του χρόνου μέσα στην Εκκλησία


«Η εορτή των Χριστουγέννων»
(Μητροπολίτου Λεμεσού κ. Αθανασίου)



  gennisi lemesou    Ομιλία του Μητροπολίτου Λεμεσού κ. Αθανασίου για την εορτή των Χριστουγέννων και την προετοιμασία των χριστιανών. 

 

  


"42 χρόνια μετά... πόσο αλλάξαμε"
(Συνέντευξη του Μητροπολίτου Μόρφου Νεόφυτου)


  morfou   

Ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος με αφορμή τα 42 χρόνια από την εισβολή της Κύπρου, σε συνέντευξη στην δημοσιογράφο του ΡΙΚ κα Ελίτα Μιχαηλίδου, μιλά για την σημερινή κατάσταση στην Ευρώπη και στον κόσμο. 

Δείτε τη συνέντευξη

 

 

Aγ. Γεώργιος ο Κουδουνάς
Βίντεο


  ag.georgios koudounas   

Στην Πρίγκηπο, στην κορυφή του λόφου βρίσκεται η Ι. Μονή Αγ. Γεωργίου του Κουδουνά. Το προσωνύμιο "Κουδουνάς" δόθηκε στον Αγ. Γεώργιο από τον λαό επειδή ο Άγιος θεράπευε τους ψυχικά ασθενείς. Στον Άγιο Γεώργιο πιστεύουν πολύ και οι μουσουλμάνοι οι οποίοι συρρέουν κατά χιλιάδες στη γιορτή του. 

Δείτε το βίντεο.

 

"Αντιλαμβάνομαι τη σύγχρονη Ελλάδα ως έναν συνδυασμό κλασικής Ελλάδας με τη ρωμιοσύνη"
(Συνέντευξη του Μητροπολίτου Καλλίστου Ware)


  kallistos ware   

Ο Σεβασμιώτατος Κάλλιστος Γουέαρ, ο πρώτος Βρετανός ορθόδοξος επίσκοπος μετά το σχίσμα των εκκλησιών και κορυφαίος θεολόγος της ορθοδοξίας μας μιλά για την σχέση του με την Ελλάδα αλλά και για το πως αντιλαμβάνεται την ελληνική ταυτότητα.

Δείτε τη συνέντευξη

 

"Γιατί δεν φοβάμαι τον θάνατο;"
Μητροπολίτη Σουρόζ Anthony Bloom
(Video)


  antony roouz   

Ο μακαριστός Μητροπολίτης Σουρόζ κυρός Αντώνιος Μπλούμ μιλάει για την θεώρηση του θανάτου στην ορθόδοξη πίστη και ζωή, καταθέτοντας τις προσωπικές του εμπειρίες ως ιατρού και ιερέως που έζησε τον πόλεμο και τις συνέπειές του.

Δείτε το βίντεο.

 

 

"Ο οικουμενικός αγιορείτης Γέροντας Παΐσιος"
Ρωσική Ταινία - Επεισόδιο 6ο


  p.paisios ep 6   

Μία μοναδική ταινία ρωσικής παραγωγής σε 6 συνέχειες που περιδιαβαίνει τα μέρη όπου γεννήθηκε, έζησε, ασκήτεψε και δίδαξε ο Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης.

Επεισόδιο 6ο: To τέλος της επίγειας ζωής

Παραγωγή: ΕΠΕ Παραγωγικό Κέντρο "POKROV", 2012

Δείτε το 6ο επεισόδιο.

 

 

"Ο οικουμενικός αγιορείτης Γέροντας Παΐσιος"
Ρωσική Ταινία - Επεισόδιο 5ο


  g.paisios 5   

Μία μοναδική ταινία ρωσικής παραγωγής σε 6 συνέχειες που περιδιαβαίνει τα μέρη όπου γεννήθηκε, έζησε, ασκήτεψε και δίδαξε ο Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης.

Επεισόδιο 5ο: Παναγούδα

Παραγωγή: ΕΠΕ Παραγωγικό Κέντρο "POKROV", 2012

Δείτε το 5ο επεισόδιο.

 

 

"Ο οικουμενικός αγιορείτης Γέροντας Παΐσιος"
Ρωσική Ταινία - Επεισόδιο 4ο


  g.paisios 4   

Μία μοναδική ταινία ρωσικής παραγωγής σε 6 συνέχειες που περιδιαβαίνει τα μέρη όπου γεννήθηκε, έζησε, ασκήτεψε και δίδαξε ο Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης.

Επεισόδιο 4ο: Επιστροφή στον Άθω

Παραγωγή: ΕΠΕ Παραγωγικό Κέντρο "POKROV", 2012

Δείτε το 4ο επεισόδιο.

 

 

"Χριστός Ανέστη σε εμπορικό κέντρο της Βηρυτού
 και στα ελληνικά
"
Βίντεο


  Jes res lebanon   

Μία παρέα τραγουδιστών του Λιβάνου, ψέλνει και τραγουδά το Χριστός Ανέστη και στα ελληνικά σε εμπορικό κέντρο της Βηρυτού εν ώρα λειτουργίας.  

Δείτε το βίντεο

 

 

"Ύμνοι της Μ. Εβδομάδας και του Πάσχα 
από την εθνική τραγουδίστρια του Λιβάνου, Φαϊρούζ
"
Hχητικά αρχεία


  h zwh en tafw   

Η εθνική τραγουδίστρια του Λιβάνου, η Φαϊρούζ ψέλνει ύμνους της Μ. Εβδομάδας και του Πάσχα (Σήμερον κρεμάται επί ξύλου,  η ζωή εν τάφω και Χριστός Ανέστη). 

Ηχητικά αρχεία:
Σήμερον κρεμάται επί ξύλου
Η ζωή εν τάφω 
Χριστός Ανέστη

 

 

"H συγχώρεση της 10χρονης Μύριαμ"
Βίντεο


  myriam   

Η 10χρονη Μύριαμ από το Ιράκ που συγχώρεσε την ISIS (video)

Η οικογένειά της ζει εδώ και τέσσερις μήνες σε έναν καταυλισμό εκτοπισμένων ατόμων αφού έχασε το σπίτι της στο Qarakosh του Ιράκ, από την ISIS – αλλά η όμορφη πίστη και συγχώρεση της 10χρονης χριστιανής Myriam που έζησε την τραγωδία, φέρνουν δάκρυα στα μάτια του δημοσιογράφου που της πήρε συνέντευξη.

Τον Αύγουστο, εκατοντάδες χιλιάδες Ιρακινοί χριστιανοί εγκατέλειψαν τα σπίτια τους εξ αιτίας των ισλαμιστών του ISIS. Υπάρχουν τώρα πάνω από 2 εκατομμύρια εκτοπισμένοι Ιρακινοί που ζουν σε καταυλισμούς, και η οικογένεια της μικρής Μύριαμ είναι μια από αυτές.

«Είχαμε ένα σπίτι και περνούσαμε καλά», εξηγεί σε έναν δημοσιογράφο του ‘SAT-7 Arabic’ η Myriam που τώρα είναι στον καταυλισμό για τους εκτοπισμένους. "Αλλά δόξα τω Θεώ, ο Θεός μας φροντίζει".

«Τι εννοείς σας φροντίζει ο Θεός;» ρωτά ο δημοσιογράφος.

«Ο Θεός μας αγαπά, και δεν θα άφηνε την ISIS να μας σκοτώσουν», απαντά χωρίς δισταγμό. "Ο Θεός μας αγαπά όλους, όχι μόνο εμένα, ο Θεός αγαπάει τους πάντες."

"Πιστεύεις ότι ο Θεός αγαπάει και όσους σε έβλαψαν [ISIS] ή όχι;» λέει ο δημοσιογράφος.

"Τους αγαπάει, αλλά δεν αγαπά τον Σατανά," απαντά η Myriam.

"Ποια είναι τα συναισθήματά σου για αυτούς που σε έδιωξαν από το σπίτι σου και σου προκάλεσαν αυτή την ταλαιπωρία;» ρωτά. «Δεν έχω να κάνω τίποτα για αυτούς, ζητώ μόνο ο Θεός να τους συγχωρήσει», απάντησε.

Ο δημοσιογράφος την ρωτά αν είναι δύσκολο να συγχωρήσει την ISIS, και η Myriam απαντά «Δεν θα τους σκοτώσω. Γιατί να τους σκοτώσω; Είμαι απλά λυπημένη που μας έδιωξαν από τα σπίτια μας. Γιατί το έκαναν αυτό;»


Μιλά για το σχολείο της που άφησε, όπου ήταν η πρώτη στην τάξη της, και μια φίλη που είχε με το όνομα Σάντρα. Υπάρχει πόνος στα μάτια της, καθώς εξηγεί ότι δεν μπορεί να βρει την φίλη της στο στρατόπεδο. Αλλά φωτίζεται το πρόσωπό της όταν ο δημοσιογράφος της λέει ότι ίσως συναντηθούν και πάλι.

"Ας το ελπίσουμε", λέει. «Ελπίζω να πάμε πίσω στο σπίτι, και να πάει και εκείνη πίσω στο σπίτι της".

«Ελπίζω να επιστρέψεις σε ένα σπίτι που θα είναι καλύτερο από το πρώτο σπίτι σου», λέει ο δημοσιογράφος χαμογελώντας σε μια προσπάθεια να φτιάξει το κέφι της Myriam.

Κοιτάζει προς τον ουρανό, "Αν ο Θεός έτσι θέλει."

«Όχι γιατί το θέλουμε εμείς, αλλά ο Θεός, γιατί Εκείνος ξέρει», προσθέτει.

«Δεν αισθάνεσαι μερικές φορές λυπημένη; Δεν αισθάνεσαι ότι ο Ιησούς σε έχει εγκαταλείψει, για παράδειγμα;», λέει ο δημοσιογράφος.

"Όχι, μερικές φορές κλαίω γιατί έφυγα από το σπίτι μας και το Qaraquosh, αλλά δεν είμαι θυμωμένη με τον Θεό, επειδή αφήσαμε το Qaraquosh», δηλώνει η Myriam. "Τον ευχαριστώ γιατί μας φροντίζει, ακόμη και αν υποφέρουμε εδώ, μας φροντίζει".

«Μου έμαθες τόσα πολλά πράγματα», λέει ο δημοσιογράφος, φανερά συγκινημένος.

Η Myriam τον ευχαριστεί που νοιάστηκε γι’ αυτήν. "Νοιάστηκες για μένα. Είχα κάποια συναισθήματα και ήθελα οι άνθρωποι να ξέρουν πώς αισθάνομαι, και πως αισθάνονται τα παιδιά εδώ», προσθέτει.

«Αν είσαι ένας αληθινός πιστός, [ο Ιησούς] ποτέ δεν θα σε εγκαταλείψει», λέει η Myriam.

Ο δημοσιογράφος την ρωτά αν θυμάται κάποια τραγούδια.

Δακρύζει καθώς εκείνη τραγουδά αυτό το όμορφο τραγούδι: "Πόσο όμορφη είναι η ημέρα που πίστεψα στο Χριστό. Η χαρά μου έγινε πλήρης την αυγή και η φωνή μου έψαλε με ευγνωμοσύνη ... Μια νέα ζωή, μια χαρούμενη μέρα, όταν ξανά ενώθηκα με τον Αγαπημένο μου". 

Δείτε το βίντεο.

 



Ο Χριστός με φράκο
(αληθινή ιστορία)
Του Βασιλείου Ιωαχείμοβιτς Νιχηφόρωφ (1901-1941)

Το κείμενο πού ακολουθεί, είναι γραμμένο από το ρώσο λόγιο Βασίλειο Ιωαχείμοβιτς Νιχηφόρωφ (1901-1941), γόνο φτωχής οικογένειας της Τβέρ, που μετά την επανάσταση του 1917, κατέφυγε στην Εσθονία. Από το 1921 ο νεαρός εμιγκρές άρχισε, να δημοσιεύει άρθρα και δοκίμια σε περιοδικά και εφημερίδες με το ψευδώνυμο Βόλγιν (επειδή ο μεγάλος ρωσικός ποταμός Βόλγας σχετιζόταν με τις παιδικές του αναμνήσεις). Το 1937 κυκλοφόρησε το βιβλίο του «Τα ονομαστήρια της γης» και το 1938 «Το οδοιπορικό ραβδί».
Η επιβολή κομμουνιστικού καθεστώτος και στην Εσθονία, μετά την κατάληψή της από τα σοβιετικά στρατεύματα (1940), τον αναγκάζει να σταματήσει τη δημοσιογραφική-συγγραφική δραστηριότητα του. Ένα τρίτο βιβλίο του με τον τίτλο «Αρχαία πόλη», πού από το 1939 ετοιμαζόταν να εκδοθεί, δεν θα δει τελικά το φως της δημοσιότητας. Το Μάιο του 1941, ενώ δουλεύει σε ναυπηγείο, συλλαμβάνεται από τη μυστική αστυνομία και φυλακίζεται με την κατηγορία της αντισοβιετικής προπαγάνδας. Λίγο αργότερα μεταφέρεται στο Κύρωφ (Βιάτκα), οπού δικάζεται και καταδικάζεται σε θάνατο. Εκτελέστηκε με τουφεκισμό στις 14 Δεκεμβρίου του 1941 σαν εχθρός του λαού. Αποκαταστάθηκε το 1991. Το 1971 εκδόθηκε στη Νέα Υόρκη μια επίτομη συλλογή δημοσιευμάτων του Β. Νικηφόρωφ-Βόλγιν, στη ρωσική γλωσσά, με γενικό τίτλο «Το οδοιπορικό ραβδί». Ο συγγραφέας αναπλάθει λογοτεχνικά, με απαράμιλλη ενάργεια και περιγραφική δύναμη, αυθεντικές μαρτυρίες και πραγματικά περιστατικά της εποχής του — εποχής συνταρακτικής, «αποκαλυπτικής» για την πατρίδα του και την Εκκλησία της.

Φαίνεται πώς είχαν σχεδιάσει από καιρό να κάνουν αντιπερισπασμό στη νυχτερινή ακολουθία της Αναστάσεως. Ολόκληρη τη Μεγάλη Εβδομάδα ήταν αναρτημένα πλακάτ σ' όλα τα κεντρικά και πολυσύχναστα σημεία της πόλης:

Όρθρος της Κομσομόλ!
Ακριβώς στις 12 τα μεσάνυχτα!
Ελατέ να δείτε τη νέα κωμωδία του Αντώνη Ίζιουμωφ
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΕ ΦΡΑΚΟ
Στον κεντρικό ρόλο ο ηθοποιός του θεάτρου Μόσχας Αλέξανδρος Ροστόβτσεφ.
Χείμαρρος ευφυολογίας! Τρελό γέλιο!

Το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου, η δημοτική μπάντα πέρασε απ’ όλους τους δρόμους της πόλης, καλώντας το λαό στην παράσταση. Μπροστά από τους οργανοπαίχτες πήγαινε ένας σωματώδης νεαρός με Ιερατική αμφίεση και καλυμμαύχι. Κρατούσε ένα πλακάτ σαν λάβαρο, οπού ήταν ζωγραφισμένος ο Χριστός με φράκο και ψηλό καπέλο! Στα πλάγια βάδιζαν κομσομόλοι με αναμμένες δάδες. Όλη η πόλη είχε σηκωθεί στο πόδι. Πλήθος άρχισε να καταφθάνει στο θέατρο. Πάνω από την κεντρική είσοδο του έγραφε με κόκκινα φωτεινά γράμματα: Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΕ ΦΡΑΚΟ

Στη μεγάλη αίθουσα τα μεγάφωνα μετέδιδαν ραδιοφωνική ομιλία από το σταθμό της Μόσχας με θέμα: «Ό αισχρός ρόλος του χριστιανισμού στην Ιστορία των λαών». Όταν σταμάτησαν τα μεγάφωνα, η χορωδία των κομσομόλων, με συνοδεία ακορντεόν, άρχισε να τραγουδάει:

Με την προσευχή δε βλέπω προκοπή.
Σβησμένο είναι το χέρι μου.
Δε θέλω, όχι, τον προφήτη Ηλία!
Δώστε μου το φως του Ηλία*!...


Το πλήθος ξέσπασε σε αλαλαγμούς, βρισιές και χαχανητά. Έβαλαν τα χέρια στους γοφούς, έτριξαν τα δόντια, βρυχήθηκαν:

— Κι άλλο, παιδιά! Πιο άγρια! Βαράτε!...

... Τρεις γριές ψωμολυσσιάρες
Δυο σαρακιασμένοι γέροι
Άδειο, άδειο το εκκλησάκι
Δεν μαζεύει πια πεντάρα!...

— Πιο δυνατά! Δώστε του! Πιο ζωντανά!

...Αχ, αυγουλάκι μου δεν έχεις τσουγκριστεί
Με πόσες θεϊκές κουταμάρες έχουμε ποτιστεί!...

— Πιό-δυ-να-τά! Και-πιο-σκλη-ρά!
Πλησίαζαν μεσάνυχτα. Από τη μικρή εκκλησούλα, πού ήταν κοντά στο θέατρο, βγήκαν οι πιστοί για την τελετή της Αναστάσεως. Σκοτάδι. Οι άνθρωποι δεν ξεχωρίζουν — μονάχα οι φλογίτσες των κεριών, πού τρεμόπαιζαν και προχωρούσαν αργά-αργά.

«Την ανάστασίν σου, Χριστέ Σωτήρ, άγγελοι υμνούσιν εν ουρανοίς...»

Σαν είδαν τη λιτανεία οι κομσομόλοι, ξελαρυγγιάστηκαν στα γιουχαίσματα και τα σφυρίγματα. Το 'στησαν πάλι στο τραγούδι:

Έ, συ, μηλαράκι μου, κυλίσου
Ο δρόμος είναι γλιστερός
Παράσυρε όλους τους αγίους
Πάσχα των κομσομόλων.


Οι φλόγες των κεριών ήταν τώρα ακίνητες μπροστά στην είσοδο του ναΐσκου. Από κει ήρθε η απόκριση στο τραγούδι των κομσομόλων:

«Χριστός ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας καί τοις εν τοις μνήμασι
ζωήν χαρισάμενος»!

Η μεγάλη αίθουσα του θεάτρου ήταν γεμάτη κόσμο. Η παράσταση άρχισε...
Πράξη πρώτη: Πάνω στη σκηνή είχαν αναπαραστήσει το ιερό ενός ναού. Στην υποτιθέμενη αγία τράπεζα βρίσκονταν μπουκάλια με κρασί και μεζέδες. Ολόγυρα, σε ψηλά καθίσματα — αυτά πού έχουν στα μπαρ — ήταν καθισμένοι οι ηθοποιοί, ντυμένοι με Ιερατικά άμφια. Τσούγκριζαν και έπιναν με άγια ποτήρια. Κάποιος άλλος, με διακονικό στιχάρι, έπαιζε φυσαρμόνικα. Στο πάτωμα κάθονταν σταυροπόδι μερικές τάχα καλόγριες κι έπαιζαν χαρτιά. Οι θεατές έσκαγαν στα γέλια. Κάποιος ζαλίστηκε. Την ώρα πού τον έβγαζαν από την αίθουσα, βρυχιόταν σαν θηρίο, γελώντας αγρία και κουνώντας το κεφάλι, μα έχοντας το βλέμμα πάντα καρφωμένο στη σκηνή, οι παράξενοι μορφασμοί του χλωμού προσώπου του προκάλεσαν περισσότερο γέλιο...

Στο διάλειμμα οι υπεύθυνοι της παραστάσεως έλεγαν:

— Όσα είδατε είναι μόνο τα λουλούδια, καρποί θα 'ρθουν σε λίγο! Περιμένετε... Στη δεύτερη πράξη θα βγει ο Ροστόβτσεφ, και τότε πραγματικά θα τρελαθείτε!...
Πράξη δεύτερη: Ό διάσημος ηθοποιός παρουσιάστηκε στη σκηνή κάτω από θύελλα ζητωκραυγών και χειροκροτημάτων. Φορούσε μακρύ, λευκό χιτώνα και στα χέρια του κρατούσε χρυσό Ευαγγέλιο. Παρίστανε το Χριστό. σύμφωνα με το έργο, έπρεπε να διαβάσει δυο στίχους — μονό δυο στίχους — από τους Μακαρισμούς. λησίασε αργά, με ιεροπρέπεια, σ' ένα αναλόγιο και ακούμπησε το Ευαγγέλιο. Με τη βαθιά, κυματιστή φωνή του αναφώνησε:

— Πρόσχωμεν!

Στην αίθουσα ξαφνικά βασίλεψε απόλυτη σιωπή. Ο Ροστόβστεφ άνοιξε το Ιερό βιβλίο και άρχισε να διαβάζει:

— Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, ότι αυτών εστίν η βασιλεία των ουρανών…
Μακάριοι οι πενθούντες, ότι αυτοί παρακληθήσονται...

Στο σημείο αυτό έπρεπε να σταματήσει. Εδώ ακριβώς θα απάγγελλε έναν φοβερό, χλευαστικό, βλάσφημο μονόλογο, πού θα τελείωνε με τη φράση: "Φέρτε μου το φράκο και το καπέλο!"

Δεν έγινε όμως αυτό!

Ο ηθοποιός απροσδόκητα σωπαίνει. Και η σιωπή του κρατάει τόσο πολύ, πού από τα παρασκήνια αρχίζουν ν' ανησυχούν. Του υπαγορεύουν τα λόγια πού έπρεπε να πει, του κάνουν απεγνωσμένα νοήματα... αυτός όμως στέκεται σαν μαρμαρωμένος. Δεν ακούει, δεν βλέπει, δεν καταλαβαίνει τίποτα.
Τέλος, σε μια στιγμή, συνταράζεται ολόκληρος. Με τρομαγμένο βλέμμα κοιτάζει το ανοιχτό Ευαγγέλιο. Τα χέρια του τραβάνε σπασμωδικά το χιτώνα. Το πρόσωπο του αλλοιώνεται. Στυλώνει τα μάτια στο βιβλίο και αρχίζει πρώτα να ψιθυρίζει κι έπειτα να διαβάζει όλο και πιο δυνατά:

— Μακάριοι οι πεινώντες και διψώντες την δικαιοσύνην, ότι αυτοί χορτασθήσονται. Μακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται...

Είναι απίστευτο: Στο θέατρο, πού πριν από λίγο το δονούσαν οι βλαστήμιες και οι εμπαιγμοί, επικρατεί τώρα νεκρική σιγή. Και μέσα σ' αυτή τη σιγή κυκλοφορούν, σαν τις πασχαλινές λαμπάδες ολόγυρα στην εκκλησία, τα λόγια του Χρίστου:

— Υμείς έστε το φως του κόσμου... αγαπάτε τους εχθρούς υμών... προσεύχεσθε υπέρ των επηρεαζόντων υμάς και διωκόντων υμάς...

Ο Ροστόβτσεφ διάβασε αργά και καθαρά ολόκληρο το πέμπτο κεφάλαιο του κατά Ματθαίον ευαγγελίου, και κανένας δεν κουνήθηκε, κανένας δεν διαμαρτυρήθηκε. Μήπως η Ιερόσυλη μεταμόρφωση του ηθοποιού είχε αποκαταστήσει μπροστά στα μάτια τους — όπως, άλλωστε, και στου ίδιου τα μάτια — τη γκρεμισμένη εικόνα του ζωντανού Κυρίου;...
Στα παρασκήνια ακούγονταν δυνατοί ψιθυρισμοί και νευρικοί βηματισμοί. Δεν είναι δυνατόν! Θ’ αστειεύεται ο Ροστόβτσεφ! Κάποιο κόλπο σκαρώνει! Να, τώρα, οπού να 'ναι, μ’ ένα χτύπημα στα γόνατα, με δυο του λέξεις, θα ξεσηκώσει το κοινό! θα τους κάνει να χτυπιούνται!... Μα στη σκηνή έγινε κάτι ακόμα πιο απροσδόκητο, που έκανε αργότερα ολόκληρη τη χώρα να το συζητάει:

Ο Ροστόβτσεφ σχημάτισε μ’ ευλαβική επίδεκτικότητα πάνω στο σώμα του το σημείο του σταυρού, και είπε:

- Μνήσθητί μου. Κύριε, όταν έλθης εν τη βασιλεία σου!...

Κάτι ακόμα πήγε να πει, αλλά τη στιγμή εκείνη κατέβασαν την αυλαία. Μετά από λίγα λεπτά, μια νευρική φωνή ανακοίνωσε από τα μεγάφωνα:

— Λόγω ξαφνικής ασθένειας του συντρόφου Ροστόβτσεφ, η σημερινή θεατρική παράσταση ματαιώνεται!


* Υπονοούν τον Λένιν, του οποίου ο πατέρας λεγόταν Ηλίας.

Πηγή: http://iereasanatolikisekklisias.blogspot.com/2010/02/blog-post 20202.html.

pdf

 

"Ο οικουμενικός αγιορείτης Γέροντας Παΐσιος"
Ρωσική Ταινία - Επεισόδιο 3ο


  Ο οικουμενικός αγιορείτης Γέροντας Παΐσιος   

Μία μοναδική ταινία ρωσικής παραγωγής σε 6 συνέχειες που περιδιαβαίνει τα μέρη όπου γεννήθηκε, έζησε, ασκήτεψε και δίδαξε ο Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης.
Επεισόδιο 3ο: Ο αναχωρητής του Σινά.
      Παραγωγή: ΕΠΕ Παραγωγικό Κέντρο "POKROV", 2012

Δείτε το 3ο επεισόδιο.

 

«Oι τρεις γέροντες»
Λέων Τολστόι


  oi-3-gerontes    Ταξίδευε ὁ Δεσπότης ἀπό τόν Ἀρχάγγελο γιά τό Σολόβσκι. Μέ τό ἴδιο καράβι ταξίδευαν καί προσκυνητές. Ὁ καιρός ἦταν θαυμάσιος, φύλλο δέν τρεμοσάλευε. Οἱ προσκυνητές ἀπολάμβαναν τό ταξίδι ἄλλοι κολατσίζοντας, ἄλλοι σιγοτραγουδῶντας, κάποιοι ξαπλωμένοι στήν κουβέρτα τοῦ πλοίου. Κάμποσοι συζητοῦσαν μαζεμένοι σέ συντροφιές. Ἔτσι συλλογίστηκε κι ὁ Δεσπότης νά βγεῖ λίγο νά ἀνασάνει καί νά χαρεῖ τό ὡραῖο ταξίδι...   

  

Διαβάστε περισσότερα: οι τρεις γέροντες


 

"Τρισδιάστατη απεικόνιση της Ι. Μονής Αγ. Iωάννου Θεολόγου Πάτμου"
3d animation


  patmos-3d   

Περιήγηση στην Ι. Μονή Αγ. Ιωάννου Θεολόγου Πάτμου. 

Περιηγηθείτε εδώ

 

 


 

"Ο οικουμενικός αγιορείτης Γέροντας Παΐσιος"
Ρωσική Ταινία - Επεισόδιο 2ο


  Ο οικουμενικός αγιορείτης Γέροντας Παΐσιος   

Μία μοναδική ταινία ρωσικής παραγωγής σε 3 συνέχειες που περιδιαβαίνει τα μέρη όπου γεννήθηκε, έζησε, ασκήτεψε και δίδαξε ο Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης.
Επεισόδιο 2ο: Η απαρχή της μοναχικής πορείας.
   Κεφάλαιο 5: Κοινοβιάτης στη Μονή Εσφιγμένου. 
   Κεφάλαιο 6: Πρόθυμος διακονητής και αφανής αγωνιστής.
   Kεφάλαιο 7: Ανακαίνιση του μοναστηριού.
   Παραγωγή: ΕΠΕ Παραγωγικό Κέντρο "POKROV", 2012

Δείτε το 2ο επεισόδιο.

 


"Ο οικουμενικός αγιορείτης Γέροντας Παΐσιος"
Ρωσική Ταινία - Επεισόδιο 1ο


  Ο οικουμενικός αγιορείτης Γέροντας Παΐσιος   

Μία μοναδική ταινία ρωσικής παραγωγής σε 3 συνέχειες που περιδιαβαίνει τα μέρη όπου γεννήθηκε, έζησε, ασκήτεψε και δίδαξε ο Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης.
Επεισόδιο 1ο: Οι απαρχές του βίου του.
   Κεφάλαιο 1: Γέννηση και βάπτιση.
   Κεφάλαιο 2: Στήριγμα για την οικογένειά του.
   Kεφάλαιο 3: Η στρατιωτική θητεία. Η αυτοθυσία.
   Κεφάλαιο 4: Αναζήτηση και προετοιμασία για τη Θεία Χάρη.
Παραγωγή: ΕΠΕ Παραγωγικό Κέντρο "POKROV", 2012

Δείτε το 1ο επεισόδιο.

 


Συνέντευξη του μητροπολίτη Χαλεπίου κ. Παύλου στην "Πεμπτουσία"
(Video)




  m.x-pavlos    O Μητροπολίτης Χαλεπίου κ. Παύλος μιλά στην "Πεμπτουσία Web tv" για τo Πατριαρχείο Αντιοχείας, την Θεολογική σχολή του Μπαλαμάντ, το ορθόδοξο ήθος κ.λπ.   

  



"Η παρουσία της Εκκλησίας στα σύγχρονα προβλήματα"
Συνέντευξη του Παν. Μητροπολίτη Λεμεσού κ. Αθανασίου
(Video)


  lemesou-krisi   

Συνέντευξη του Πανιερώτατου Μητροπολίτη Λεμεσού κ. Αθανασίου για την παρουσία και θέση της Εκκλησίας στα σύγχρονα προβλήματα όπως την οικονομική κρίση, τον ρατσισμό, τον εθνικισμό, την ομοφυλοφιλία κ.ά. 

Δείτε την συνέντευξη
Πηγή: www.pemptousia.gr
 

 



"Τo φρούριο"
Ρωσική Ταινία


to frourio   

Ρωσική Ταινία που προβλήθηκε στο φεστιβάλ ορθόδοξης ταινίας και βραβεύθηκε σε όλες τις κατηγορίες, με ομοφωνία κοινού και επιτροπής.
Παραγωγή: 2007
Σκηνοθέτης: Μιχαήλ Σάδριν
Προβολή: ορθόδοξο τηλεοπτικό κανάλι «Γκλας»

Δείτε την ταινία

 



Archbishop Jovan of Ohrid sentenced to three years of imprisonment,
property of the Orthodox Ohrid Archbishopric to be confiscated

ahridos-ioannis-f    The latest, politically rigged court process against Archbishop Jovan of Ohrid, Bishop Marko of Bregalnica, Bishop David of Stobi, priest-monks, abbesses, nuns and faithful people of the Orthodox Ohrid Archbishopric, concluded today. The judge Ivica Stefanovski pronounced the verdict: all accused are guilty! The court sentenced Archbishop Jovan of Ohrid to three years of imprisonment, and the other accused are sentenced on probation, if they repeat the same deed in the next five years they will be facing two years of imprisonment! The court also decided that property of the Orthodox Ohrid Archbishopric should be confiscated.
The fact that for many years, in all international reports, the FYROM judiciary is being pointed out as one of the most problematic segments of our society, exactly due to its subjectiveness to corruption and political influences, is already proverbial...

 

Διαβάστε περισσότερα: Ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης καταδικάστηκε



«Περί του Αγίου και Μυστηριώδους Μύρου»



agio myro    Ντοκιμανταίρ με αφορμή την παρασκευή του Αγίου Μύρου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη. Μεγάλη Εβδομάδα 2002

  



«Κυριακὴ τῆς Σταυροπροσκυνήσεως»
Αγίου Θεοφάνους του Εγκλείστου


stavroproskynhsews    «Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι» (Μάρκ. 8, 34). Εἶναι άδύνατον νὰ ἀκολουθήσουμε τὸν αἴροντα τὸν Σταυρὸ Του Κυρίου χωρὶς νὰ φέρουμε τὸν δικὸ μας σταυρό.
Ἀλλὰ τί εἶναι αὐτὸς ὁ Σταυρός; Εἶναι ὅλες οἰ δοκιμασίες, τὰ ἐμπόδια καὶ οἱ θλίψεις – ποὺ τὸ μεγάλο βάρος τους ἀκουμπᾶ στοὺς ὤμους μας ἐσωτερικὰ καὶ ἐξωτερικά – καθώς βαδίζουμε τὸ δρόμο τῆς συνειδητῆς ἐκπλήρωσης τῶν ἐντολῶν τοῦ Κυρίου. Ἕνας τέτοιος σταυρὸς εἶναι σὲ τέτοιο βαθμὸ αὐτονόητος γιὰ τὸν Χριστιανό, ὥστε ὅπου ὑπάρχει κι Χριστιανός, ὑπάρχει κι ἕνας σταυρός, καὶ ὄπου δὲν ὑπάρχει σταυρός, ἐκεῖ δὲν ὑπάρχει καὶ Χριστιανός... 

  

Διαβάστε περισσότερα: Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως



"Πώς θα έπρεπε να ζει η Εκκλησία το μυστήριό της
και πως δυστυχώς λειτουργούμε σήμερα"

megas-arxiereys-f   
«Απολιπών τον βίον ο Αρχιερεύς των Ιεροσολύμων Ζαχαρίας (609-632),
συνηθροίσθη όλον το πλήθος εις την Εκκλησίαν και κλείσαντες τάς πύλας του Ναού και σφραγίσαντες επιμελώς,
ανέμενον έξωθεν, ίνα ίδωσι ποίον Αρχιερέα και Ποιμένα θέλει τους εξαποστείλει ο Θεός,
διότι τοιαύτην καλήν συνήθειαν είχον οι άνθρωποι εκείνοι.
Οπόταν δηλαδή ήθελον να εκλέξουν νέον Αρχιερέα, έκλειον καλώς τας θύρας του Ναού
και όστις ήθελε δυνηθή να ανοίξη αυτάς διά προσευχής, εκείνον ευθύς ως άξιον εχειροτονούσαν...



Διαβάστε περισσότερα: Εκλογή Αρχιερέως



Οι Τρεις Ιεράρχες και η συνάντηση Χριστιανισμού κι Ελληνισμού
(ομιλία του π.Δημ.Μπαθρέλλου)

oi-3-ierarxes-f    Οι τρεις Ιεράρχες και η συνάντηση Ελληνισμού και Χριστιανισμού

Σεβασμιώτατε,
Κύριοι Βουλευτές,
Κύριε Νομάρχη,
Κύριοι Διευθυντές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
Κύριοι Δήμαρχοι,
Κύριοι Εκπαιδευτικοί,
Κυρίες και Κύριοι

   Συγκεντρωθήκαμε απόψε στο χώρο αυτό, για να τιμήσουμε τη μνήμη των τριών Ιεραρχών...

 

Διαβάστε περισσότερα: Χριστιανισμός και Ελληνισμός



Κυριακή της Ορθοδοξίας
(ομιλία του π.Δημ.Μπαθρέλλου)

kyr-orthod-f    Η Εκκλησία μας εορτάζει σήμερα την Κυριακή της Ορθοδοξίας με ιδιαίτερη λαμπρότητα. Το γεγονός αυτό μάς κάνει όχι μόνο να χαιρόμαστε και να δοξάζουμε το Θεό, αλλά ενδεχομένως και να απορούμε. Για ποιο λόγο άραγε τοποθετείται μια τόσο μεγάλη και χαρμόσυνη εορτή κατά την πένθιμη και κατανυκτική περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, και μάλιστα τιμητικά κατά την πρώτη Κυριακή της; Δεν θα ήταν άραγε καλύτερα να εορταζόταν την ημέρα αυτή κάποιος μεγάλος ασκητής της Εκκλησίας μας, για να μας διδάσκει με τη βιοτή του ‘την τρίβον’ της ασκήσεως ‘την όντως ευθείαν’, και συγχρόνως να μας εμπνέει, αλλά και να μας ταπεινώνει, με τα ασκητικά του κατορθώματα; Η απάντηση στο ερώτημα είναι προφανώς αρνητική.

 

Διαβάστε περισσότερα: Κυριακή της Ορθοδοξίας



Η εκκλησιαστική περιουσία και οι υποχρεώσεις του κράτους

ekkl.periousia-f    Όλοι αυτοί οι εχθροί της Εκκλησίας που φωνασκούν, περί δήθεν εξόδων του κράτους χάριν της Εκκλησίας, και για την "μεγάλη" Εκκλησιαστική περιουσία που δήθεν δεν την εκμεταλλεύεται ο λαός, ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ την αλήθεια, που είναι πολύ διαφορετική από τις απαιτήσεις τους.

Η φιλολογία περί της εκκλησιαστικής περιουσίας είναι παλιά, δίχως όμως να δικαιολογείται πολλές φορές από τα γεγονότα και την πραγματικότητα. Θα προσπαθήσουμε να ρίξουμε λίγο φως στο ταλαιπωρημένο αυτό ζήτημα. Παρακάτω, απαντάμε και στο αδαές επιχείρημα περί μισθοδοσίας των Ορθοδόξων κληρικών που έχει άμεση σχέση με την εκκλησιαστική περιουσία. Καταρρίπτεται ο βασικότερος μύθος γύρω από τον οποίο χτίστηκε η επαίσχυντη αντιεκκλησιαστική προπαγάνδα των ημερών μας.

 



Ανάλυση της θεολογίας της εικόνας της Γεννήσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού

"Η αγία εικόνα της Γέννησης του Χριστού"

Του π. Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου

gennisi-f    Συνεχίζουμε με την εικόνα της Γεννήσεως που είχαμε αρχίσει την προηγούμενη φορά και δεν είναι η ίδια ακριβώς εικόνα. Η σημερινή εικόνα έχει παραλλαγές και στοιχεία που δεν έχει η προηγούμενη εικόνα. Απλώς υπενθυμίζω ορισμένα, σκιαγραφικώς, πέρα από τις γενικές αρχές που σας είχα δώσει. Μίλησα για το σκοτάδι που υπάρχει μέσα στην εικόνα· μέσα σε αυτόν το χώρο που είναι το σκότος και η σκιά του θανάτου, όπως περιγράφει ο προφήτης Ησαΐας, δηλαδή στον κόσμο στον οποίο γεννήθηκε ο Χριστός. Θυμίζω τα δύο ζώα που εκφράζουν τους εξ εθνών και εξ Ιουδαίων Χριστιανούς, όπως περιγράφεται βιβλικά η λέξη αυτή από τον Μιχαία και από τον προφήτη Ησαΐα.

 

Διαβάστε περισσότερα: Ανάλυση της εικόνας της Γεννήσεως του Κυρίου



Ομιλία του Αλεξ. Ι. Σολζενίτσυν
Κατά την απονομή του βραβείου Templeton[1],
HILT Hall, Λονδίνο, 10η Μαΐου 1983


solzenitsin 5.3.13-f    Πάνω από μισό αιώνα, ενώ ήμουν παιδάκι ακόμη, άκουγα από διαφόρους ηλικιωμένους ανθρώπους τα εξής λόγια, με τα οποία εξηγούσαν τις μεγάλες ταραχές και συμφορές στην Ρωσία: «Οι άνθρωποι λησμόνησαν τον Θεό˙ από εκεί έρχονται όλα τα κακά».

Από τότε κοπίασα επάνω στην ιστορία της επαναστάσεως κάτι περισσότερο από μισό αιώνα˙ διάβασα σχετικά εκατοντάδες βιβλία˙ συγκέντρωσα εκατοντάδες προσωπικές μαρτυρίες και έγραψα και ο ίδιος προς εκκαθάριση αυτής της καταστροφής οκτώ τόμους. Εν τούτοις σήμερα, αν κάποιος με παρακαλέσει να κατονομάσω, όσο γίνεται συντομότερα, την βασική αιτία αυτής της εξολοθρευτικής επαναστάσεως που καταβρόχθισε περίπου 60.000.000 ανθρώπους δεν θα μπορούσα να εκφρασθώ ακριβέστερα από το να επαναλάβω: Οι άνθρωποι λησμόνησαν τον Θεό˙ από εκεί έρχονται όλα τα κακά...
 

Διαβάστε περισσότερα: Ομιλία του Αλεξ.Ι.Σολζενίτσιν



Δεύτερη Εγκύκλιος από τη φυλακή του Αρχιεπισκόπου Αχρίδος Ιωάννη

ahridos-ioannis-f    Ελέω Θεού, αρχιεπίσκοπος Αχρίδος και μητροπολίτης Σκοπίων, προς την Εκκλησίαν εις την οποίαν από Θεού ετοποθετήθη ως Αρχιποιμήν Αυτής και προς πάσας τας ανά την οικουμένην Εκκλησίας συναγομένας εν ενί του Χριστού Σώματι και εν Πνεύματι Αγίω συνδεδεμένας, από τας φυλακάς της πόλεως των Σκοπίων, όπου έχει εγκλειστεί για έκτη φορά κατά τα δέκα τελευταία έτη εκπέμπει αυτήν την Δευτέραν, από φυλακάς, Εγκύκλιον επιστολήν.
Όταν αποκτήσωμεν την αγάπη του Χριστού και την αρετή, τότε αξίζει να υποστούμε ακόμη και διωγμούς ένεκεν Αυτού, αν χρειαστεί και εξορία να ανεχτούμε, αλλά και έτοιμοι να ακούσουμε γιά τους εαυτούς μας τις πιο απρεπείς συκοφαντίες, και ακόμη, να χαιρόμαστε για όλα αυτά, λέει ο άγιος Νικόλαος о Καβάσιλας....

 

Διαβάστε περισσότερα: Δεύτερη εγκύκλιος του Αρχ.Αχρίδος από τη φυλακή



«Χαίρομαι μέ τή σκέψη ὅτι στά ἑπόμενα 100 χρόνια ἡ Ὀρθοδοξία
θά εἶναι ἡ μόνη ἱστορική Ἐκκλησία πού θά ὑφίσταται»
Sir Steven Runciman - Ὁ μέγιστος βυζαντινολόγος τοῦ 20οῦ αἰώνα


runciman-f    Ὁ ἱστορικός, συγγραφέας, ἀκούραστος περιηγητής καί σαγηνευτικός ἀφηγητής Sir Steven Runciman γεννήθηκε στίς 7 Ἰουλίου τοῦ 1903 στή Βόρεια Ἀγγλία καί ἔζησε 97 χρόνια, γιά νά συνδεθεῖ καί νά ἀγαπήσει ὅσοι λίγοι τή χώρα μας. Ὡς ἕνας ἀπό τούς σημαντικότερους βυζαντινολόγους κατάφερε κι ἔσυρε ἀπό τή λήθη, ὅ,τι θαυμαστό εἶχε νά ἐπιδείξει τό Βυζάντιο. Τό πολυσχιδές ἔργο του, πράγματι, ἀποτελεῖ μία τεκμηριωμένη καταγραφή, ἀλλά καί ἑρμηνεία τῆς βυζαντινῆς ἱστορίας... 

  

Διαβάστε περισσότερα: Sir Steven Runciman



"Τό πρόβλημα τῆς καύσης τῶν νεκρῶν καί ἡ ἀντιμετώπισή τοῦ
στόν χώρο τῆς ποιμαντικῆς μας διακονίας"
Ἐπισκόπου Ἀμβροσίου Ζωγράφου Μητροπολίτου Κορέας


h-kafsi-twn-nekrwn-f   

Ὃταν γίνεται λόγος περί Ἱεραποστολῆς ἡ σκέψη μας συνήθως φαντάζεται ὠραῖες εἰκόνες καί ρομαντικές ἱστορίες μέ ἀθρόα προσέλευση πιστῶν, ὁμαδικές βαπτίσεις, φιλανθρωπικές ἐκδηλώσεις πρός τούς φτωχούς κ.λπ. Ἀλλά Ἱεραποστολή δεν εἶναι αὐτό, ἰδιαιτέρως στίς χώρες τῆς Ἄπω Ἀνατολῆς...

Όλο το άρθρο σε pdf